Arkeen paluu

Oikein mukavaa maanantaita kaikille! Toivottavasti oli lepposa ja mukava juhannus. Itse vietin juhannuksen RMJ:ssä ja tuli sitten kylmetettyä sielä itsensä niin, että tulin flunssaan! Mukavaa palata takaisin arkeen ja tehdä niitä omia rutiinijuttuja, mutta treenaaminen saa nyt sitten hieman odottaa. Olen aika tarkaa siitä, etten mene edes pienessä flunssassa treenaamaan, ettei kipeänä oleminen sitten vain pitkittyisi. 

Itse olen huomannut nopeaan paranemiseen tehoavan ihan apteekista saatavan finrexin juoman, jota voi juoda kolmekin päivässä. Myös vitamiinien runsas käyttö on hyödyksi, siksi olenkin lisännyt vitamiinien saantia hyvien ravintolisien avulla. Myös yksi merkittävä tekijä, jonka olen tässä vuosien aikana oivaltanut on se, että vaikka olen kipeä, en lohduta itseäni herkuilla. Tämä on tietenkin yksilöllistä ja kukin tekee kuinka parhaimmakseen näkee. Mutta minun ajatukseni on, että kipeänä haluan antaa mielummin kropalleni ravinteikasta ja hyvää ruokaa, jota kroppa voi sitten hyödyntää hyvin myös nopeaan parantumiseen.  Olen huomannut, että kova mässäily ja herkkujen syönti voi jopa pitkittää parantumisprosessia. 

Koska sitten takaisin niin sanotusti ”sorvin ääreen” voi taas palata? Henkilökohtaisesti  olen sitä mieltä, että täytyy oikeasti olla kunnolla terve ennen kuin lähdetään taas hikoilemaan. Koska kipeänä oleminen jo itsessään on kropalle stressitila ja siihen lisättynä vielä treenaaminen ei ole hyvästä. Eli maltetaan pysyä siellä pedin pohjalla niin kauan, että nokka ei enää vuoda ja ollaan elävien kirjoissa !:D Niin minä ainakin nyt meinaan tehdä, vaikka tämä vaikeaa onkin. Mutta toisaalta täytyy myös yrittää nauttia tästä, että saa ihan luvan kanssa rauhassa levätä. 




Kommentit

Suositut tekstit