Ei se aina ole niin helppoa

Hei ja hyvää torstaita ihmiset! Olen nyt palannut takaisin töihin ja kuinka ihanaa on ollutkin palata myös takaisin omiin rutiineihin. Ennen kesälomaa ajattelin, että töihin takaisin palaaminen tulee olemaan hirveän masentavaa, mutta ei se ollutkaan! Jo ensimmäisen työpäivän jälkeen elämä tuntui taas "normaalilta". Oikeastaan olen vain tyytyväinen, että kesä on pian ohi ja ihmiset rauhoittuvat vaan omiin koteihinsa. Minä mukaanlukien!😃 On sitä tässä pari kuukautta tullut mentyäkkin niin monessa paikassa, että nyt pieni hengähdystauko.

Ennen kesää minulla oli se kymmenen viikon dieetti, johonka siis ei kuulunut herkkupäiviä. Kaksi ja puoli kuukautta pystyin olemaan syömättä yhtään herkkuja. Mutta nyt..jo KAKSI PÄIVÄÄ tuntuu vaikealta. Mikä siinä kesässä on? Kaikki se ruoka ja grilliherkut ja jäätelö..oi nam.

Olen miettinyt, mikä ero näillä kahdella ajankohdalla on, miksi silloin pysy ppäätöksessään ettei herkutellut ja nyt ei pysy millään. Toki en siis ole ajatellut, etten herkuttelisi kesällä yhtään, mutta joka päivä jotain napostelee niin se ei kyllä kuulunut suunnitelmiini! Yhdeksi syyksi laitan kyllä alkoholin. Silloin kun ei juonut, ei myöskään tehnyt niin mieli mitään suolaista. Mutta sitten kun on juonut alkoholia, rupeaa myös tekemään mieli herkkuja ja varsinkin seuraavana päivänä.

En kuitenkaan ole jäänyt morkkistelemaan näitä herkutteluja, ne kuuluvat kesään ja jokaisesta jäätelöstä, kakusta, pullasta, suklaasta, sipsistä, grilliruuasta ym. olen nauttinut niin paljon. Ja ehkä nyt taas sen ymmärtää, miksi kuitenkin suurimman osan ajastaan haluaa syödä terveellisesti. Koska se olotila, mikä niistä herkuista tulee, on aivan kamala! Kaikki se turvotus, huono olo ja mahakivut eivät ole sen arvoisia. Joten nyt taas uudella innolla kohti syksyä, silloin onkin tulossa uudenlaisia kokeiluja ja ruokavalioita 😉😋 Mukavaa viikonloppua!




Kommentit

Suositut tekstit